Towards a Sustainable Customer Journey to Roermond

In opdracht van de gemeente Roermond en de provincie Limburg is met verschillende partners gewerkt aan de ontwikkeling van het concept ‘sustainable customer journey naar Roermond’. Het doel is om de klantrelatie en kwaliteit van vervoer te maximaliseren.

Basisgedachte van het concept is om op alle denkbare momenten van een (voorgenomen) bezoek de toekomstige klant/reiziger naar Roermond te informeren over (voordelen van) een alternatieve, duurzame vorm van vervoer ten opzichte van het gebruik van de auto. Het alternatief kan zowel bestaan uit een vorm van collectief vervoer (trein of (shuttle)bus) als een vorm van duurzaam individueel vervoer (e-bike, segway, e-tuktuk). Naast het nauwgezet informeren van de aspirant bezoeker, wordt het goede gedrag beloond met onder meer OV- en retail-credits en wordt ook ‘the-last-mile’ van OV-station Roermond naar de binnenstad of Outlet centrum zo aantrekkelijk mogelijk gemaakt met faciliteiten en beleving.

Opdrachtgever

  • Gemeente Roermond en provincie Limburg

Jaar van uitvoering

  • 2017

Lokatie

  • Roermond

Samenwerking

  • Wiljan van Laarhoven – Promint Projectmanagement

Discipline

  • Werkplan
  • Subsidieaanvraag
© Copyright 2018 - NL RNT