Samen op pad in de Brabantse Kempen. Gezamenlijke Visie Vrijetijdseconomie Brabantse Kempen

De missie voor de Brabantse Kempen luidt om in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland. Door steeds vernieuwende producten voor haar belangrijkste doelgroepen aan te bieden, weet de regio steeds meer bezoekers aan zich te binden.

Het doel van deze visie vrijetijdseconomie is het stimuleren van de sector, smart vertaald naar de volgende doelstellingen:

  1. De sector vrijetijdseconomie behaalt een groei van 2% per jaar over de komende vijf jaar in het aantal overnachtingen, bezoek van dagjesmensen.
  2. De bestedingen van bezoekers groeien en creëren een toename van minimaal 4% in het aantal banen in de vrijetijdseconomie.
  3. Naamsbekendheid Brabantse Kempen verhoogd en in de Top 10 van streekmerken.
  4. Score van gemiddeld 9 op de diverse digitale fora voor gastvrijheid in regio.

Om deze doelstellingen te bereiken, zijn drie speerpunten van thematische inzet benoemd: verleiden, verbinden en verrassen.

Opdrachtgever

  • Gemeenten Bergeijk, Bladel, Eersel, Oirschot, Reusel-de Mierden

Jaar van uitvoering

  • 2016

Lokatie

  • Brabantse Kempen

Samenwerking

  • Sandra Versteegen (VS&P

Discipline

  • Visie
  • Toerisme
  • Strategie

© Copyright 2018 - NL RNT