‘Regiomarketing in Zuidwest Friesland’, Advies & Roadmap

Het recreatief-toeristisch product in Zuidwest Fryslân komt tot stand door een veelheid van partijen: ondernemers, burgers, gemeenten en andere organisaties. Onderdeel van een goede recreatief-toeristische keten, is een goede promotie en marketing van dat product. Om de krachten te bundelen en slagkracht te vergroten, zijn meerdere partijen samen gaan werken in de regiomarketing organisatie Stichting Regio Marketing Zuidwest Friesland (afgekort SRM-ZWF).

SRM-ZWF is in 2016 opgericht door vertegenwoordigers van Ondernemersvereniging Recreatie & Toerisme van de gemeente De Fryske Marren en de werkgroep VT van de ondernemersfederatie Sûdwest Fryslân.

De opdracht voor dit advies luidde om een roadmap op stellen voor oprichten, verder ontwikkelen en laten functioneren van de regiomarketing organisatie. Voorwaarde daarbij is om voort te bouwen op de huidige dynamiek in de toeristisch-recreatieve sector van Zuidwest Fryslân. In dit advies is geen antwoord gegeven op de wijze waarop de marketing moet worden uitgevoerd. Het antwoord daarop zal worden gegeven door (het team van) marketeers dat onder leiding van SRM-ZWF aan de slag gaat.

Opdrachtgever

  • Stichting Regiomarketing Zuidwest Friesland

Jaar van uitvoering

  • 2016

Lokatie

  • Zuidwest Friesland

Samenwerking

  • Hanneke Schmeink Recreatie

Discipline

  • Werkplan
  • Strategie

© Copyright 2018 - NL RNT